Sikkerhed og kundeservice

Sikkerhed og kundeservice
27. november 2017 sorenj@nosuchagency.dk
Alarmstandere i butiksindgang

Sikkerhed og kundeservice går hånd i hånd hos Magasin

Stormagasiner er et slaraffenland af varer. Kunderne har mulighed for at se et bredt udvalg – og alt under samme tag. Butikkernes åbenhed og det store udvalg tiltrækker desværre også butikstyve.

Svind er derfor et stort problem i stormagasiner, og Magasin du Nord er ingen undtagelse.Gennem de sidste 15 år har Magasin samarbejdet med SensorTek om reduktion af svind i kædens seks butikker.

 

Sensortek er for detailsikring, hvad Audi er for bilmarkedet

Lasse Mohrsen,
Head of Internal Audit & Loss Prevention, Magasin du Nord.

 

„Når vi skal foretage nye investeringer i varesikring, beder vores øverste ledelse os som regel om at undersøge markedet for de bedste og mest økonomisk favorable løsninger. Både SensorTek og deres produkter har et godt ry inden for detailsikring, så det er aldrig svært at overbevise ledelsen om, at en løsning fra SensorTek er den rigtige. Sensormatic produkterne, der kun forhandles af SensorTek, er for detailsikring, hvad Audi er for bilmarkedet.

Desuden får vi altid seriøs rådgivning fra SensorTeks medarbejdere, der har fingeren på pulsen, hvad angår nyheder inden for varesikring,“ siger Lasse Mohrsen, som er Head of Internal Audit & Loss Prevention i Magasin du Nord.

 

Åbenhed er en udfordring

Åbenhed er en del af kundepolitikken hos Magasin.
„Vi vil kunne tilbyde kunderne, at de kan samle varer rundt omkring i huset og først betale, når de forlader butikken. Derfor har vi kun mulighed for at sætte alarmantenner op ved butikkens udgange og ikke ved alle rulletrapper og trapper.

SensorTek har fortalt om en ny teknologi, der gør det muligt at zoneopdele butikkerne, så sikkerhedspersonalet kan registrere, når en vare bliver fjernet fra sin zone eller etage. Mens varens alarm ikke bliver aktiveret, før den passerer antennerne ved en af udgangene. På den måde kan vi bevare den åbne butiks filosofi , og samtidig holde et vågent øje med for eksempel de særligt dyre varer,“ siger Lasse Mohrsen.

Sikkerhed og markedsføring går hånd i hånd

Takket være moderne teknologi kan flere af SensorTeks sikkerhedsløsninger tilføre en ekstra værdi til forretningens markedsføring i form af dataindsamling, eksponering og lignende. Det gælder for eksempel alarmantennerne ved udgangene, der kan fungere som reklamepaneler for butikkens brands og samtidig indsamle en mængde data. Magasin og SensorTek udvikler derfor i fællesskab en unik EAS ultralink-løsning, der gør det muligt at trække rapporter omkring varesikring og alarmer.
„Det betyder, at vi kan se, hvor udfordringerne er og dermed bedre planlægge behovet for fx vagter, nye eller anderledes sikringsløsninger og lignende,“ siger Lasse Mohrsen.

Varesikring betaler sig

Magasin har mange forskellige typer butikssikring, og Lasse Mohrsen er ikke i tvivl om, at indsatsen har en stor effekt. „Med sikring af butikkerne pågriber vi 250 pct. flere butikstyve. Desuden er vi blevet langt bedre l at håndtere varesikring, alarmer og fejlalarmer på en måde, så kunderne generes så lidt som muligt,“ fortæller Lasse Mohrsen.

Få et Gratis Sikkerhedstjek


Sikkerhed til dig og dem du arbejder med

SensorTek tilbyder i øjeblikket Gratis Sikkerhedstjek af både virksomheder og offentlige institutioner.

Vores sikkerhedskonsulenter kommer gladeligt forbi jer til en uforpligtende gennemgang og evaluering af jeres eksisterende sikkerhedsløsning.

Vi er eksperter og leverandør af elektronisk varesikring, tyverisikring, adgangskontrol og videoovervågning.

 

Bestil et Gratis Sikkerhedstjek her

Konktakt vores salgsteam
for tilbud og rådgivning